Tuesday, March 27, 2007

Mission Possible

I gamle dager hadde de det faktisk ganske kult, har elevene mine funnet ut. (En av norsk-klassene mine er nettopp ferdige med vikingtid og middelalder i litteraturhistorien, og da de hadde i oppgave å sammenligne mannsrollen da og nå, fant de ut at hverdagslivet den gang var mye mer actionfylt enn både filmer og spill nå for tiden, så de følte seg visst som skikkelige tøffelpuddingpingler i forhold til Egil Skallagrimsson og gutta.) En av de tingene jeg synes er kulest fra gamle dager, er misjonsforeningene fra attenhundreogbrødmangel og den tid. Nå som jeg begynner å dra på årene og få voksne barn, kunne jeg tenkt meg å bruke litt tid på sånne ting. Ikke akkurat sitte og strikke ullsokker til negerhedningene på Madagaskar, men noe litt mer cutting-edge i forhold til den åndelige nøden som hersker i vårt eget land og vår egen tid. Er det noen andre modne kvinner som har lyst til å bli med på noe slikt, så ring eller mail meg. (Tlf. : 48 11 49 50, mail: denektemarianne@hotmail.com).

No comments: